همشهری آنلاین: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ٧ رشته برای اولین در مسابقات دوستی نظامی بین المللی روسیه ٢٠١٦ شرکت کردند.

مسابقات

به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ دوم ستاد حسین شکوهی رییس هیات منتخب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزارشد گفت: ایران برای اولین در هفت رشته تانک بیاتلون، حمله سوواروف، هوابرد، تهاجم دریابرد، تک تیراندازی و غواصی عمیق در این مسابقات شرکت کرده است.

وی افزود: در ١٥ رشته از مسابقات خبرگانی را به عنوان ناظر به استعداد ٣٢ نفر (٣٠ نفر در ١٥ رشته به روسیه و ٢ نفر در یک رشته به قزاقستان) شرکت کرده اند.

به گفته سرتیب دوم حسین شکوهی اهداف 10 گانه شرکت در این مسابقات عبارتند از؛ تحقق تدبر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، معرفی فرهنگ اسلامی نیروهای مسلح ج.ا.ا در عرصه بین المللی، کسب تجربه در میادین مسابقات نظامی بین المللی، ایجاد بستر مناسب جهت برقراری و توسعه تعاملات تربیت و آموزشی بین سازمان های نیروهای مسلح با سایر کشورها، آشنایی با سلاح، تجهیزات، امکانات نظامی، تاکتیک و فنون رزمی کشورهای شرکت کننده در مسابقات، ارتقای آموزش و مهارت های تخصصی کارکنان نظامی در راستای اجرای ماموریت های چند منظوره، کسب آموزه های نوین نظامی و انتقال آن به حوزه تربیت و آموزش، اعزام ناظرین و داوران جهت نیازسنجی و کسب استانداردهای اجرای مسابقات نظامی در سطح بین المللی، شناخت و درک کامل نقاط قوت و ضعف فرآیند اجرای مسابقات توسط ناظران به منظور ارائه راهکار برای حضور در مسابقات آتی.

امیرسرتیپ دوم شکوهی ادامه داد: کشورهای روسیه، چین، قزاقستان و بلاروس با ٧٤ تیم مدعیان اصلی هستند.

وی افزود: چین تنها کشوری است که تمام تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز برای شرکت در مسابقات دوستی نظامی را از کشور متبوعش به همراه دارد.

رئیس هیات اعزامی افزود: تیم غواصی ایران نیز تجهیزات مورد نیاز خود را به روسیه برده است و بقیه رشته ها از تجهیزات کشورهای برگزار کننده مسابقات استفاده می کنند.

وی با اشاره به دعوت رسمی وزیر دفاع فدراسیون روسیه در آذرماه 1394 برای شرکت در این مسابقات توضیح داد: اردوهای انتخابی با حضور مسئوولین سازمان ها، نیروها و دبیرخانه مسابقات نظامی معاونت آموزش و پژوهش ستاد کل ن.م برگزار و تیم های منتخب در سه مرحله اردوهای سخت آماده سازی که در میادین تمرین مشابه میادین مسابقات برگزار می شد شرکت کردند.

وی افزود: ترکیب نهایی تیم های منتخب به تعداد 168 نفر به تصویب ستاد کل نیروهای مسلح رسید و در تاریخ 31 تیرماه هفت تیم به روسیه و قزاقستان اعزام شدند و از 1 تا 8 مردادماه نیز تمرین و دریافت سلاح و تجهیزات برای آماده شدن برای مسابقات را انجام دادند.

  • مقام سوم ایران در مسابقات نظامی صخره نوردی روسیه

امیر سرتیپ دوم ستاد حسین شکوهی گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات روز شنبه برگزار شد و دیروز (یکشنبه) در روز نخست مسابقات شرکت کنندگان ایران در مسابقات کوهستان در مرحله صخره نوردی به رقابت پرداختند.
وی افزود: شرکت کنندگان ایران که با انسجام تیمی و نظم قابل توجهی در این مسابقات شرکت کرده اند توانستند رتبه سوم این مرحله را از آن خود کنند.

سرتیپ شکوهی اضافه کرد: تیم هوانوردی ایران نیز در مرحله تمرین رتبه پنجم را کسب کرد.

وی گفت: مسابقات هوانوردی روز پنج شنبه آغاز می شود.

اولین دوره مسابقات نظامی روسیه سال 2015 میلادی (1394 هجری شمسی) با حضور 56 تیم از 16 کشور جهان برگزار شد؛ در این دوره از مسابقات نیز بیش از 120 تیم از 21 کشور جهان حضور دارند.

کد خبر 341824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha